Nicolatita FM – the frequency of my thoughts

Waiter, please!

Posted in job, ME by nicolatita on Mai 14, 2008

Acum ceva vreme incepusem seria povestilor despre joburile mele din studentie. Va voi relata acum experientele mele in calitate de chelnerita.

Am inceput lucrul intr-o cafeterie (la francezi e ceva des intalnit, la noi e echivalentul unui restaurant gen autoservire) ce se gasea intr-un supermarket Auchan. Aici jobul era foarte solicitant, de la servirea clientilor , debarasarea meselor, pana la asigurarea curateniei la locul de munca. Activitatea se intensifica la ora pranzului bineinteles, si in weekend, aflandu-ne intr-un supermarket. Aici am lucrat 8 luni de zile. A fost de fapt si primul meu job, primii bani munciti. A fost primul meu job in relatie cu clientii si in care am invatat cat de importanta este asigurarea unui serviciu de calitate si in timp util acestora.

Din cauza problemelor legate de permisul de munca (care imi lipsea cu desavarsire 😦 ) a trebuit sa plec de acolo. Peste ceva timp am inceput lucrul la un Traiteur (Servicii de catering).Aici erau misiuni punctuale (cam o data sau de doua ori pe luna). Mergeam de fapt prin localitati in apropiere unde se organizau evenimente (gen masa in urma unui meci de baschet la nivel regional, infratirea a doua orase, mese de revelion, etc) Cam astea sunt actiunile la care am avut eu ocazia sa particip. Practic si aici totul era contra-timp. Servirea felurilor de mancare era cronometrata, pentru ca serviciile noastre erau platite la minut. Mare meserie, si e o meserie careia nu am reusit sa-i cunosc toate secretele si sa mi-o insusesc pe deplin. Exemplu : servirea a 4 farfurii deodata ( o farfurie pe incheietura mainii si a doua prinsa cu degetul mare) , ei bine asta foarte rar mi-a iesit. 🙂 Ba ca frigea farfuria, ba ca erau farfuriile foarte mari. In fine , am preferat sa iau cate doua si sa alerg decat sa pierd timpul exersand tehinica asta.Dar seful nu mi-a reprosat asta niciodata. Era bine ca ma purtam foarte frumos cu clientii si ca zambeam. 🙂

Ultima mea experienta a fost undeva la oceanul Atlantic , aici am lucrat la un restaurant cu vederea chiar spre plaja si spre ocean. Fiind luna august , a doua luna de concedii , se anunta o perioada foarte intensa si asa a si fost.

Am lucrat aici intr-un restaurant cu specific spaniol( si aici am baut prima oara Sangria 😉 . Aici lucram de dimineatza de la 6H30 pana pe la 15.Incepeam cu amenajarea meselor pe terasa dimineatza, veneau turistii la micul dejun apoi, si la pranz deja se aglomera. Dintre toate experientele mele ca serveuse aceasta a fost cea mai dificila si mai intensa, pentru ca aici chiar trebuia sa le stiu sa le fac pe toate, de la tipurile de bauturi alcolice si tipul de pahar potrivit pana la pregatirea deserturilor.

A fost o mare incercare. Dar cu chiu cu vai am facut fata acestor provocari. Boacane au fost insa , dar de ordin „tehnic” ( intr-o dimineatza am stricat usa principala- o usa de fier, care se plia). Cum dimineatza eu trebuia sa o deschid , am fortzat-o oarecum, nici eu nu mai stiu cum ( desi e drept fusesem avertizata cum ca ar pune probleme la deschidere). Oricum era o treaba de barbat cu usa asta , in fine…Nu am scapat usor…seful chiar voia sa se razbune…m-a tinut pana in ultima clipa pe jar, cu salariul .A doua zi trebuia sa parasesc orasul si sa ma intorc la „baza”. S- a terminat totul cu bine, dar am invatat o lectie mare : Sa fii chelner e o meserie care nu-i pentru amatori .E o meserie poate mai grea ca altele, care presupune cunostinte, dexteritate, deschidere si comunicare, si nu in ultimul rand proactivitate. Cam asta ar fi , in perceptia mea, portretul unui chelner bun profesionist si tot respectul pentru acestia sau pentru cei care tind sa devina unul.

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ZUZU said, on Mai 18, 2008 at 10:27 am

    Frumoasa perioada
    Si joburile de hotesse d’accueil pentru Volvo si Smart…

  2. nicolatita said, on Mai 19, 2008 at 7:27 am

    🙂 asa e …si Peugeot


Lasă un răspuns

