Nicolatita FM – the frequency of my thoughts

Spiritual vs Material

Posted in wisdom by nicolatita on Mai 24, 2008

Inspirata dintr-o carte a lui Ph Baker ” Secretele oamenilor impliniti”, dar si din realitatea cotidiana, mi-am propus sa lansez o dezbatere pe subiectul acesta.

Acum ceva timp, va amintiti, scriam despre designerul Ph Stark . Dupa el , capacitatea de a iubi , inteligenta, conduita morala si umorul sunt suficiente unui om pentru a fi fericit. Restul decurge din aceste calitati.

Cu alte cuvinte fericirea sta in noi, in interiorul nostru (SPIRITUALUL), sta in lucruri simple, cum o subliniaza si toti marii intelepti ai timpurilor (inclusiv biblia).

Eu cred ca trebuie sa fii mai mult decat intelept sa constientizezi asta si sa-ti traiesti viata dupa acest principiu, mai ales in zilele noastre. Si spun asta pentru ca societatea in care traim este una consumatorista, si abundenta in acelasi timp. Avem la dispozitia noastra produse si servicii menite sa ne asigure si imbunatateasca confortul si calitatea vietzii (gen televizor cu plasma, masini cu inchidere centralizata, canapea gonflabila, etc , etc, etc). Si suntem tot timpul bombardati de promotii, de noutati.Si nu ar fi asta rau, pentru ca, cu totii ne dorim sa traim cat mai confortabil , sa beneficiem de servicii de calitate, e normal.

Dar la un moment dat ati observat ca avem tendinta de a deveni adevarati colectionari de obiecte , doar de dragul de a le avea (de ex hainele in cazul femeilor). Dar vorbind la un alt nivel, sunt oameni care achizitioneaza si colectioneaza masini, avioane, fiecare dupa buget.

Si asa omul (indiferent de nivelul social) intra intr-o dinamica in care cu cat are mai mult, cu atat isi doreste mai mult.Si odata intrat in cercul acesta vicios , avand dorinta constanta de a detine ceea ce nu are inca, nu mai are timp sa se bucure de ceea ce detine deja. Cu alte cuvinte satisfactia lui devine corelata cu ceea ce are sau cu cat de mult castiga. (MATERIALUL)

Am stat si am reflectat, gandidu-ma la viata mea cam cum m-as raporta la aceste doua aspecte (material si spiritual).Va aduceti aminte de vremea copilariei cand eram fericiti cu atat de putine si simple lucruri.

Mi-aduc aminte ca am avut o papusa (vreo 6 ani am avut-o) si locuind la bloc fara spatii amenajate pentru joaca, marea mea bucurie era de a iesi impreuna cu prietenele cu un pres jos in fata blocului, unde ne etalam hainutele papusilor si ne jucam ” de-a vecinele”. E drept ca la vremea aceea nu aveam Barby. Dar oare aceasta m-ar fi facut mai fericita? Nu, nu cred, pentru ca satisfactia mea nu avea nici o legatura cu valoarea, cu pretul papusii. Sau cand ma gandesc la vacantele de la tara, ce incantare pe noi cand ne jucam cu roaba „de-a taxiul” 🙂 (ramane intre noi, da?)

Ideea e ca nu aveam nevoie de lucruri prea multe si scumpe pentru a ne fi bine, pentru a fi fericiti.

E drept ca nevoile omului se mai modifica si odata cu varsta.Nu putem compara viata unui copil cu a unui adult. Dar asta e o alta discutie …

Plecasem de la ideea ca satisfactia si sentimentul acela simplu de fericire il gasim in lucruri simple.

Eu una cred ca trebuie sa invatam sa apreciem mai mult ceea ce avem : familie, prieteni, sanatatea si mai cred ca trebuie sa investim mai mult in minte si mai putin in corp ( si nu invers), cu alte cuvinte sa privilegiem spiritul in pofida materialului.

Tagged with: , , ,

Lasă un răspuns

