Nicolatita FM – the frequency of my thoughts

Victimele phishingului

Posted in life, ne doare by nicolatita on Iulie 3, 2008

In ultimele doua saptamani mi s-a intamplat de doua ori sa fiu in aceasta postura.

Ce este phishingul asta? Pai se intampla ca in urma sustragerii unor date confidentiale despre o persoana sau institutie, un nene/tanti (care” vine” din partea unei companii/institutii cu care tu ai sau nu de a face) iti trimite frumusel un mesaj pe telefon/ adresa de email (ce-au gasit ei la indemana) si iti cer anumite date despre tine, motivand ba ca ai castigat ceva (masina, telefon, etc) sau ca pur si simplu au pierdut acele date (in cazul bancilor).

In fine, astea sunt „gogosile” soft daca as putea sa le zic asa, adica sunt destul de inocente si nu-ti bati capul. Nu trebuie sa fii foarte smart sa-ti dai seama de asta.

Iata atacurile de phishing (asa le spune se pare ) la care am fost eu „supusa” :

Primesc eu acum vreo doua saptamani o superoferta de job de la stimabila companie petroliera Total, unul dintre cele mai importante grupuri internationale. Am si eu un CV inscris in baza lor de date si primesc saptamanal ofertele.

Eu postulasem pentru joburi in Franta. Ei bine, oferta primita pe email era pentru un job in Londra. Si incepe : „Dear N M…calificarile si experienta dvs sunt potrivite pentru a lucra in grupul Total Londra etc etc (in english of course)… In gandul meu , merge si Londra o perioada, de ce nu? Sa incercam si tinuturile anglofone 🙂 . Citesc eu ce citesc si ajung la salariu .Si cand colo vad 10 500 de lire/luna…hopa…hai sa coboram pe pamant da? Din cate stiam salariu mediu in UK e undeva pe la 2000 de lire lunar , iar eu urma sa castig de 5 ori suma asta. Da ok, stiu cu calitatile si competentele mele…da da…:) 🙂 DAR totusi sa ne trezim.Mai citesc , imi povestesc ei despre un contract pe doi ani, gratuitati si servicii medicale, the finest gradinite posibile pentru copii mei (?! )si alte multe facilities. Mai duceti-va d….. chiar asa fraieri sunt oamenii? (ca e trecuta limita de visator).Asta e oferta , acum vine cererea ..vor date despre mine, daca am permis de munca in UK daca nu ei o sa depuna actele.

Am stat m-am gandit , sa vad eu ei de unde castiga in toata povestea asta, am facut un research, si apoi mi-a picat fisa : pai banii pe visa pe care trebuia sa ii plateasca Fraierica (cati n-or fi fost!) . AHa. Si asta a fost povestea cu jobul meu la Londra 🙂 , le-am scris si eu un email „dulce” si nu m-au mai contactat .Probabil au gasit pe cineva „mai potrivit profilului” 🙂 .

Si daca stau bine si ma gandesc la faza cu viza as mai include niste farse de genul asta .Am primit vreo 20 de emailuri de la Abduli sau Moustafasi miliardari care din nefericire mai aveau cateva zile si isi dadeau duhul ( sau si l-au dat deja si sunt contactata de avocat) si cum nu aveau urmasi au gasit-o ei pe Nicoleta,  romanca cinstita, care si-a castigat banii toata viata onest, muncind, care nu a furat, si nu a mintit niciodata (aproape 🙂 ) si care merita sa se bucure de-acum inainte de placerile vietii fara sa mai fie nevoie sa trudeasca. Hai mai Abdul chiar asa? Pai si ce nevoie ai tu de bani de viza?

SI a doua situatie; primesc saptamana trecuta un email de la o banca , anume Pireus, cum ca am vreo 3 restante pe la credite . Eu restante nu am la nici o banca , sunt la zi, daramite la o banca cu care nu am lucrat niciodata ( dar nu e de mirare , am mai intalnit cazuri).Ma gandeam acum ca poate o fi folosit cineva datele mele si o fi obtinut un credit, si-o fi renovat casa careva pe spatele meu . Asa ca le-am trimis un email celor de la Pireus. Se pare ca a fost doar un atac de phishing. Sistemele de securitate nu mai sunt eficiente?!

E drept ca avem adresa de email, datele de contact pe mii de siteuri si e normal sa fim expusi la asemenea farse. Lasand la o parte asta, sunt sigura insa ca exista o baza de date uriasa in care fiecare fiinta umana e inscrisa si scopul e de a-i sti fiecare pas ( de la nastere pana la moarte: ce mananca, cu cine se pupa, cand face pipi , etc ). Nu-i nici greu…mai ales cu tinerii astia care abereaza pe bloguri 🙂

Tagged with: , , , , , ,

3 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ZUZU said, on Iulie 3, 2008 at 11:49 am

    Nici nu ma mutasem bine si deja magzine ca „Printemps, Bricorama,Castirama”, ma felicitau prin scrisori de sosirea mea la Paris si imi dadeau cecuri de reduceri……..Cateva banci concurente bancii mele la fel………….
    Nu mai spun de spamurile ce primesc cu Abdul cum spui tu care are nevoie de ajutor.
    Atentie , in Franta te pot suna pentru nu stiu ce statistica si e un fel de telefon cu taxa inversa.
    Adica daca raspunzi platesti convorbirea 🙂

  2. adrians said, on Iulie 6, 2008 at 8:39 am

    vina nu este a celui care cere datele si incearca sa santajeze ci a celui care le fornizeaza. de ce ? pentru ca s-a debatut foarte mult pe aceasta tema mai ales in media…

  3. nicolatita said, on Iulie 6, 2008 at 8:56 am

    S-a discutat si se va mai discuta mult pe subiectul acesta, asta e bine: vor fi din ce in ce mai putini cei care intra in „jocul „lor.


Lasă un răspuns

