Nicolatita FM – the frequency of my thoughts

Trading pe peronul Garii de Nord

Posted in oameni, plaiuri mioritice by nicolatita on Iulie 27, 2008

Vineri am facut bagajele si am plecat spre urbea mea Barlad. Ajungand cu ceva timp in avans la gara, ochiul meu curios a avut timp sa observe activitatea intensa ce se desfasura acolo si mai ales pe peron.

Pe peron se adunau, pe masura ce se apropia ora plecarii trenului, din ce in ce mai multi oameni, multi navetisti dornici sa ajunga acasa dupa o saptamana de munca, altii veniti sa faca cumparaturi la targ, si altii ca mine care voiau sa ajunga acasa la mama si la tata pentru o oaza de liniste,  in orice caz multa populatie, multe genti si sacosi de rafie. Mai aveam vreo ora de asteptat pana la tren, intercity-ul Bucuresti-Iasi. De plictiseala incepusem sa fac cercuri in jurul bagajelor, chiar daca aveam vreun loc liber pe banca nu puteam sa stau, eram nerabdatoare sa ma urc in tren si sa ajung acasa mai repede 🙂 .

Si stand asa si uitandu-ma in stanga in dreapta, in sus si in jos, observ pe banca din dreapta mea o doamna, cu fuste colorate, cu tenul inchis  care tinea in mana vreo 3 ciocolate.Nu asta m-a surprins dar ridicand privirea am observat ca in jurul gurii ei se formasera vreo 3 straturi de coji de seminte si infuleca si arunca la coji pe minut de ziceai ca-i masina automata.La piciorusele ei bineinteles se formase un delusor de coji.In cateva minute apare si vanzatorul de seminte , o doamna slabuta, tot cu un ten inchis, tinand in brate o jumatate de punga de seminte coapte (sau arse ) si paharelul -unitatea de masura .Ce era  clar era ca nu avea de ce sa se planga , ii mergea afacerea aici pe peron.

Dupa vreo 10 minute apare prin fata mea dna care manca seminte alaturi, cu vreo 5 ciocolate intr-o mana asezate sub forma de eventai.Aha , deci ea e responsabila cu dulciurile.Pai poate ca ar fi trebuit sa fi mancat ciocolata si  nu seminte , in felul asta isi facea reclama la produs.In fine, cine stie ce strategie de marketing secreta au pus ei la cale. Dar ce m-a mirat la strategia asta, e ca sloganul cu care-si facea reclama era” Ciocolata garantata !!!”Si striga ea asa din toti rarunchii ” hai la ciocolata garantata”. Cred ca aici au avut o scapare in planul de marketing 🙂 .Tocmai cuvantul asta „garantat” iti atragea atentia si iti puneai intrebari asupra calitatii si gustului bietei ciocolate.Dar in fine, poate sunt eu prea pretentioasa.

Urmeaza comerciantul de ziare. O doamna se plimba pe peron ca si ceilalti comercianti strigand in dreapta si in stanga, privindu-si in ochi potentialii clienti, ridicandu-si in slavi produsul: „o revista la un leu”.(adica 10 000).Gandidu-ma ca aveam de petrecut in tren 4 ore jumatate mi-am zis ca  poate ar fi fost bine sa iau si eu ceva de citit.Se apropie de mine , ma holbez la revistele pe care le avea in mana  si o intreb: „-ceva ziare recente aveti?”.In momentul ala isi retrage mana cu revistele, se uita la mine si-mi spune sictirita : „Sa-ti iei din tren cu sute de mii, daca nu-ti convin astea”. Observasem eu, tragand cu ochiul la data ca nu prea sunt de actualitate, dar in fine. Si am mai suparat si vanzatorul 🙂 .

Mai stau ce mai stau si observ ca se apropie tacticos un tanar, tinand ceva in mana intr-o sacosa, ferit parca de ochiul lumii. Si se apropie de mine si parca in soapta, parca ar fi dorit sa-mi fi spus o taina pe care ceilalti nu trebuiau sa o auda, sau sa-mi dezvaluie un mare secret: „Camere digitale avem!” .Hopa, pai nu suntem noi norocosi , calatorii CFR-ului ca putem sa cumparam echipamente tehnologice de aici, ce sa mai strabati Bucurestiul.Aici stii sigur ca gasesti. Dar cred ca daca il intrebam de certificatul de garantie , ma gandesc ca l-as fi suparat si pe el, asa ca no camera 🙂 for me.

Din experientele mele anterioare mai puteai gasi (sau poate sunt repartizati pe anumite zile) telefoane, sosete ( cred ca din septembrie), cercei etc, etc. E activitate intensa aici pe peron, fara gluma.

Dar a venit trenul , ne-am urcat , si comerciantii au schimbat peronul catre alti pasageri in asteptare si dornici sa-si omoare timpul scuipand coji de seminte, sau sa se delecteze cu ciocolata garantata, sa rasfoiasca un ziar mai vechi, sau sa  imortalizeze clipele de peronul Garii de Nord cu o camera foto digitala „negarantata” 🙂

Un răspuns

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] le suporti -motiv des de frustrare pentru mine (vezi tramvaiul 32, scrisoare dlui Vanghelie, trading pe peronul garii de nord) , fie mergi acolo unde nivelul de civilizatie e superior, si poate intr-un altfel de mediu si tu […]


Lasă un răspuns

