Nicolatita FM – the frequency of my thoughts

At the zoo

Posted in ne doare by nicolatita on August 1, 2008

Intrarea la zoo, spre mirarea mea n-a costat decat 1 leu (dupa parerea mea ar putea lejer sa mai mareasca nitel pretul).

Am inceput cu acvariul, pestisorii si apoi testoasele. Iguana (verde) parea destul de jucausa, dar mi-am zis ca e din cauza ca e hranita (zarind vasul cu niste frunze  taiate marunt, aratau ca salata). In partea cealalta un anaconda mic (sau mai bine spus , scurt), cam puturos si somnoros.

Dupa ce-am iesit din zona asta, am dat peste cusca cu iepurasii (astia erau preferatii mei de la gradina zoologica din Bucuresti). Alaturi de ei, zgomotosi, niste ghemotoace de blana , multe , chiar prea multe pentru spatiul din cusca, erau porcusorii de Guineea. Foarte simpatici, scoteau niste zgomote ca niste mici sirene.Parasind sectorul ghemotoace de blana de Guineea, am dat peste ghemotoace de blana birmaneze, adica pisici. Erau vreo 8 pisici care erau la siesta , din 8 doar una a deschis ochii la pis-pis, dar i-a inchis inapoi.

Peste tot am remarcat ingrijitorii in plina activitate, ba cu hrana, ba cu apa, ba facand curat. Oricum custile mi s-au parut foarte curate si hrana nu lipsea din nici una. Dar desi curate, custile erau neincapatoare pentru multe dintre animale. Daca pentru gaini si celelalte pasari de curte, spatiile erau adaptate mediilor lor de trai incat pentru ele era ca si acasa , asa si cazul bivolului, caprioarei, chiar strutului, pe chipurile multora se citea tristetea si resemnarea in fata acestei „condamnari”.

Cel mai trist animal mi s-a parut vulpea argintie. Parca ochii ei asteptau ca din multimea de pasi de vizitatori unul se va apropia si ii va deschide  cusca si va fi libera.Nici nu-si mai ridica privirea la oameni. Dar stia ca nu se va intampla , ca pasii se apropie stau cateva momente si apoi isi continua drumul. Cum sa nu fie ea sictirita?  La fel de nemultumiti de situatia lor de condamnat erau si ursii si lupii care continuau sa dea tarcoale custii neobositi.

In topul celor mai plictisite animale as mentiona leul, puma si jaguarul. Maimutele stateau si ele cu fundul la vizitatori.

Cu gradinile astea zoologice, e frumos cand vezi ca sunt curate, animalele sunt ingrijite, dar, cu riscul de a pierde vizitatori, sunt animale si pasari care nu ar trebui sa faca parte din aceste „exponate”.Sunt acele animale pentru care nu avem cum sa-i cream/adaptam mediul de trai la cel originar. (spatiu, flora)

Tot in aceasta categorie as include porumbeii si turturelele.Mi se pare o crima sa inchizi aceste zburatoare, si mai mult, 20 pe metru patrat.

Dar oamenii continua sa o faca , pentru senzatie, pentru bani, pentru un moft. Dar exista si reversul medaliei 😦 (vezi filmul Earthlings)

Gradinile zoologice, cred eu,  trebuie sa ramana un mijloc de relaxare,  de amuzament si nu e nimeni amuzat cand vede animale triste, nici nu ma astept sa danseze si sa cante ca cele din Madagascar 🙂 dar cred ca se pot gasi solutii, ca in acelasi timp  sa se respecte si dreptul la o viata normala a animalelor.

2 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Petrvs said, on August 31, 2008 at 2:08 pm

    Şi aici la capitală e ieftin biletul de intrare la zoo. Atmosfera e aceeaşi.

    http://url.ie/nnf

  2. […] că cea mai bună metodă de a observa animalele e în mediul lor natural, nu la Zoo, unde sunt suferinde şi indiferente. Practic, îndeamnă la acţiuni […]


Lasă un răspuns

