Nicolatita FM – the frequency of my thoughts

Prietenul nostru, taximetristul

Posted in oameni by nicolatita on Noiembrie 1, 2008

 

 Se trezeste in zori sa te duca la aeroport, te insoteste dimineata la munca sau te aduce acasa dupa o zi obositoare.Te conduce la usa cluburilor sau a prietenilor.Cauta calea cea mai rapida pentru a ajunge la destinatie sau dimpotriva e atat de incantat de prezenta ta si mai face un ocol doua, asa doar sa mai petreaca ceva clipe cu tine.Iti asculta frustrarile si injuriile tale cand vii de pe la cozi de la administratiile fiscale, iti da dreptate si iti pune muzica, doar doar de ti-or trece supararile.Iti da sfaturi de viata, te pune la curent cu legislatia in taximetrie sau iti mai face un bine  cu o stampila sau bonuri.

 Ce mai, el e parte  din viata noastra cotidiana. Si am cunoscut atatea tipologii! Fiecare are cate o poveste (fie ca e mai vorbaretz sau nu).Daca nu afli (nu ca ai tine neaparat) in ce cartier sta, sau ca baiatul mai mare e si el economist si a avut nunta in toamna, sigur afli ca el sofeaza de cel putin 8 ani si ca e foarte multumit de faptul ca a reusit sa obtina autorizatia sa aiba el propria lui masina (sa nu mai depinda de altii, ca s-a saturat de sefi, eiiiiiii chiar ?! 🙂 bravo pentru initiativa ) .Si daca nu e cazul, precum e dl Dan (ultima mea cunostinta  din bransa taximetristilor), atunci  o sa te transformi intr-un foarte bun ascultator cand omul de langa tine isi va varsa nadaful, satul de hotia si coruptia din tara…cu alte cuvinte suparat ca el nu a reusit sa obtina autorizatia  pentru a fi independent …si uite asa masina lui nou nouta e acasa in garaj…in timp ce el munceste la patron.

Dl Dan e genul de taximetrist care se apropie de ceea ce eu numesc profilul aproape perfect de taximetrist. SI la ce ma refer? Pai, cand ma urc intr-un taxi ma astept la urmatoarele lucruri- si ma refer strict la atitudinea taximetristului fata de client- : sa nu fumeze (cel putin nu pe timpul cursei cu mine), sonorul radioului sa fie undeva la un nivel decent (sa putem sa ne auzim), sa nu-mi puna intrebari personale (adresa, marital status, varsta etc), sa poarte o conversatie la un nivel decent sau daca nu-i posibil, linistea in cazul asta nu ar fi deloc stanjenitoare.

 Imi place sa lucrez cu aceeasi oameni, daca sunt multumita de servicii.Mai mult ii si recomand.La fel cum atunci cand am nevoie de un zugrav il sun pe Dl Nicu ( he’s the best), asa si la taxi am vrut de  cateva ori sa apelez aceeasi persoana. Si problema nu e ca ar avea prea multi clienti si nu ar fi disponibili pe moment ci ca oamenii nu prea stiu sa aprecieze in general un client fidel. Odata  contactati frecvent, depasesc bariera aceea de bun-simt ; in care eu deja nu mai sunt client, suntem deja „buddies” si ne tragem de sireturi.In fine, e drept ca sansele de a intalni un astfel de taxidriver mai scad daca fac comanda pe telefon si nu aleg taxiul din parcare.

Si va povesteam de DL Dan mai sus, care nu e el perfect, dar e un om cu bun simt.Ba chiar am aflat saptamana asta ca ar putea pleca in paralel si ca sofer pe un microbuz in tara (pentru un alt client fidel de al sau). Noroc sa fie!Dovada ca perseverenta si bunul simt vis-a-vis de clienti mareste omului clientela si castigul.

Ramane subiect deschis, pentru ca ar mai fi multe de zis , mai ales despre povestile fiecaruia…

Tagged with: , , ,

5 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. ZUZU said, on Noiembrie 2, 2008 at 11:17 am

    In Bucuresti sunt putini taximetristi cinstiti!
    Cauta calea lunga spre destinatie.Eu am fost pacalita de mai multe ori, mai ales cu accentul meu moldovenesc; nu am reusit sa imi pun centura care era stricata.

    In Europa am luat taxiuri la:
    Istambul(voiaj profesional):rapid si periculos(un adevarat raliu de formula 1)caci am circulat si pe banda de urgenta de pe autostrada dar ieftin si cinstit;nu poti comunica decat cu un zambet; centurile de securitate nu functioneaza;

    Barcelona (voiaj profesional): rapid si corect si daca vorbesti spaniola soferii sunt vorbareti;centurile functioneaza

    Italia(voiaj profesional): rapid si destul de corect dar eu am cazut peste Italieni care vb un pic romana si aveau o idee deformata despre romance; la sfrasitul cursei (la aeroport)am avut invitatii la o cafea,pe care le-am refuzat;centura de siguranta functiona.

    Franta(personal si profesional): corect si sigur cu centura care functioneaza;punctual; masini haute-gamme si confortabile;soferii sunt vorbareti si politicosi.

    Germania(profesional si personal): soferi de origine turca foarte vorbareti in germana; centura functioneaza;cinstiti si foarte serviabili ;

  2. nicolatita said, on Noiembrie 3, 2008 at 6:47 pm

    Cu alte cuvinte , oriunde ai fi , numai cu taximetristii din Romania sa nu circuli, asa-i?

    Adevarul e ca am avut si eu o experienta „nefericita ” cu unul weekendul asta…

  3. ZUZU said, on Noiembrie 3, 2008 at 9:42 pm

    Eu am vazut un accident la Iasi
    Trebuia sa iau avionul si in drum spre aeroport am vazut in Ciric rotile unui taxi rasturnat 1m in apa si un politist alaturi.
    In taxi era soferul si directoarea Radio TV Iasi……..
    Alaturi un politist „prost” impedica pe cei di jur sa sara in ajutor ca sa ii scoata din masina.
    Sunt morti innecati;In alta tara ar fi fost acuzat de la nonasistenta la persoana in pericol;
    Taximetristul era defapt garajistul unde era dus taxiul pentru verificare………complicat
    Si cand ma gandesc ar doamna directoare ar fi putut lua avionul cu mine spre Bucuresti………noroc de taximetrist……..

  4. ZUZU said, on Noiembrie 3, 2008 at 9:44 pm

    nico
    am rochia si voalurile

  5. strongvaleriana said, on Decembrie 1, 2008 at 11:29 pm

    pai automat se creaza o situatie – sa zicem mai de camaraderie
    dupa care intervine din partea ta, abilitatea de ati reimprospata din periodic statutului de client prin cate-o remarca,un gest,etc 😀


Lasă un răspuns

