Nicolatita FM – the frequency of my thoughts

Trusa de prim ajutor

Posted in practic by nicolatita on Noiembrie 21, 2008

Nu mi-a placut niciodata ideea de a depinde de ceva sau de cineva, dar sunt situatii in care cunostintele si abilitatile mele sunt total insuficiente pentru a solutiona o problema, de exemplu un motor ars la masina de spalat sau schimbarea tevilor la baie.Pentru astfel de probleme apelam la domnul instalator.Acest domn instalator este foarte cautat…mie mi-au luat vreo 3 saptamanî pana sa gasesc unul (de fapt au fost doi -o echipa sot si sotie 🙂 ).

Toata lumea are probleme cu instalatiile? , de sunt asa de greu de gasit oamenii acestia?! Dupa vreo cateva incercari de a-l convinge pe instalatorul care -mi schimbase bateria la chiuveta acum cateva luni sa treaca  pe la mine, am renuntat si am tot incercat sa contactez de pe internet cei care-si ofereau serviciile de bravi instalatori.In cele din urma dau de o doamna-coechipiera sotului instalator.Cica lucrau ei in echipa de vreo cativa ani buni si sincera sa fiu se completau asa de bine ; el era cu privirea analitica, studiul detaliilor iar ea venea cu privirea de ansamblu, quite a team they make.

Ideea e ca, privind femeia aceea cu cata dexteritate se descurca cu robinetii fluture, cu reductii si cu alte componente necesare instalatiei respective si reflectand eu la cat de greu i-am gasit, am realizat ca trebuie neaparat sa-mi insusesc bazele meseriei de instalator cat pentru „primul ajutor”.Si ca un instalator junior care trebuie sa-si protejeze instalatiile caminului, el trebuie sa aiba o trusa de scule pentru asta, asa cum un sofer are trusa lui medicala in masina, minima pentru urgente.

Acum nu va ganditi ca o sa am un geamantan de scule, ca oricum n-am nici loc pentru asa ceva.Si nici nu as avea nevoie sa am mai multe daca nu as sti la ce servesc. Prima oara am cumparat ciocanul si cuiele; s-a alaturat cu drag o surubelnita (care intre timp cred ca a ruginit, dar in fine).Pe masura ce au aparut defectiunile s-au adaugat la „trusa” si robineti de schimb, garnituri, banda de baza de teflon pentru etansare si câltii .Sincer nici nu stiam ca mai exista asa ceva in magazine – cânepa aia urat mirositoare, dar instalatorii m-au sfatuit sa o pastrez ca o sa mai am nevoie.Stiu sigur ca-mi mai trebuie o cheie franceza , pe asta nu o am si am vazut ca e indispensabila.Ce-ar mai fi ? Ce mai lipseste din trusa de urgenta?

Tot din cauza unor incidente inopinate in casa, cum ar fi de ex arderea sigurantelor de la priza a trebuit sa-mi fac un stoc si din aceasta categorie, preventiv.Aici am  o vecina descurcareata- batranica despre care v-am mai vorbit, meseriasa rau la capitolul asta.Ea ,chiar are , cred, un geamantan de scule.Se pricepe mai bine decat baiatul ei.

Eu nu vreau sa ma reorientez profesional (desi nu strica alte specializari 🙂 niciodata ) dar sa stiu macar bazele  atat cat sa nu-mi intre caminul in „dezechilibru”. Asadar , daca mai e vreo piesa esentiala ce lipseste please let me know.

Lasă un răspuns

