Nicolatita FM – the frequency of my thoughts

Deceptia mea cea mare

Posted in ME by nicolatita on Decembrie 7, 2008

Indiciile se adunau de la an la an si cu cat adevarul mi se revela din ce in ce mai clar cu atat imi era si mai greu.Bucuria si emotiile resimtite in prezenta lui au inceput incet incet sa-si piarda din intensitate.Prietenii imi confirmau si ei banuielile si cu toate astea tot nu voiam sa cred ca totul a fost o minciuna, ca acel om nu e …Mos Craciun.

Saptamani de pregatire aveau loc inainte de venirea lui, zeci de versuri imprimate in memorie, repetate si rasrepetate pentru ca in prezenta lui, a mosului, totul sa se desfasoare perfect. Si cand momentul asteptat venea, emotia ne coplesea si cu mainile transpirate, cu vocea tremuranda si din ce in ce mai subtire, recitam din poeziile copilariei noastre.Si in schimbul unei poezii primeam o jucarie sau dulciuri si asta ne incuraja si continuam si cu mai mult patos.

Pe la vreo 7 ani am remarcat primele indicii ale inselaciunii: am remarcat eu ca relatiile dintre Mos Craciun si parintii mei sunt prea familiare; mai scapau niste glume intre ei, care mi se pareau mie a nu avea legatura cu momentul acesta atat de intens emotional pentru mine si fratemiu, gatuiti de emotiile oratoriei.

A mai trecut un an, timp in care mai remarcasem ceva suspiciuni si la prietenii mei de scoala privind existenta mosului Craciun.Venise revolutia din ’89.Intr-una din zile mama vine si ne aduce cate un cadou (cate un pulovar parca si dulciuri), cica s-a intalnit cu mosul pe strada si i-a dat cadourile caci nu mai avea cum sa treaca pe la noi. (cine stie o fi fost  mosul cu treburi pe la FSN pe atunci ).

Mai trece un an . Soseste seara cu pricina, deja parca nici poezii nu mai invatam, primeam pur si simplu cadourile.De data asta l-am analizat pe mosul din ungii pana la pantofi.Banuiam eu cam cine se ascunde in spatele mastii.Era chiar cel care ma botezase, nunul meu, care intamplator apare dupa 5 minute de la plecarea mosului.Cica s-ar fi intalnit pe scari.Ei, in fine.Si cam asta a fost momentul adevarului.

De atunci mosul nu a mai venit, nu deghizat cel putin 🙂 .

Lasă un răspuns

