Nicolatita FM – the frequency of my thoughts

Convietuirea cu vecinii nostri de la bloc

Posted in la bloc, ne doare, oameni by nicolatita on Februarie 22, 2009

Incidentele din ultimele zile pe care le-am avut cu vecinul de la etajul superior, dar si amintirea unora dintre vecinii cu care am convietuit de-a lungul timpului,  m-au adus la concluzia ca exista oameni care nu merita sa stea intr-o casa. Nu merita sa posede asa ceva. Exista oameni care sunt cu adevarat salbatici: pe de o parte,  datorita imposibilitatii de adaptare la normele traiului intr-un imobil ( trai care face ca, din nefericire,  sa avem instalatii in comun si implicit reparatii in comun, trai care presupune respectarea linistii si somnului celorlalti) iar pe de alta parte, proprietari fiind,  acesti oameni cred ca sunt indreptatiti sa-si transforme apartamentele  in   cocine sau rezervatii pentru culturi de mucegai. Si cand te gandesti ca sunt atatia oameni care isi doresc sa aiba o casa a lor…iar altii isi bat joc de ea.

Si daca am putea evita  problema aceasta ? Macar in parte. De exemplu,  la acordarea unui credit ipotecar bancile ar mai putea introduce un criteriu – un test psihologic, care sa evalueze capacitatea viitorului proprietar de adaptare la viata intr-un imobil. Aceste teste de evaluare ar putea fi concepute la initiativa celor de la respectarea drepturilor omului .

In felul acesta bancile nu ar mai discrimina doar pe cei cu venituri mici ci pe cei care nu merita cu adevarat statutul de proprietar: cei incapabili sa se adapteze vietii de la bloc si care aduc daune colectivului din jur.

In orice caz , chiar si daca s-ar aplica aceasta masura cu filtrarea potentialilor proprietari,tot nu rezolva problema in totalitate. Pentru mai multa siguranta, pentru cei care vor sa-si cumpere o casa,  as recomanda calduros ca, inainte de incheierea contractului de vanzare-cumparare, sa viziteze macar 3 dintre viitorii vecini (cel de sus, de jos si cel de alaturi).Pretexte se gasesc ele.Macar ii vezi casa si-ti faci o parere despre el si aceasta intalnire te-ar putea scuti de tensiuni ulterioare.

Cu experienta de pana acum, pentru mine cu siguranta alaturi de pret si zona , calitatea vecinilor,  va fi un criteriu care va cantari la fel de greu in alegerea unei alte case.

SI vestea buna este ca… scrisul are efect terapeutic 🙂

4 răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Prislea said, on Martie 1, 2009 at 3:24 pm

    Buna din nou.
    Parerea mea e ca poti sa iti iei gandul de la ideea cu testul psihologic la noii proprietari pentru ca nu te vor ajuta cu nimic. Nici chiar vizitele la viitori vecini nu te vor ajuta, pentru ca probabil vor fi atat de fericiti sa scape de vechiul proprietar incat vor fi doar lapte si miere.
    Trebuie totusi sa tii cont de un lucru, ca in orice comunitate te vei duce, vechii membrii vor incerca sa iti impuna propriile reguli numai pentru ca ei sunt dinaintea ta acolo. Cel putin in Romania.
    O solutie viabila pentru asa ceva exista dar nu prea se aplica. Aceasta este asigurarea RCA pentru locuinte. Acopera cam toate problemele tale si ale vecinilor tai.
    Dar nu prea e mediatizata pentru ca intotdeauna vor exista incidente de genul asta, iar societatile de asigurari nu sunt incantate sa plateasca.
    O alta solutie la aceasta problema sau singura solutie reala este o casa pe pamant, cu gard unde nu te pot inunda vecinii de deasupra, unde nu trebuie sa te lovesti de gunoaiele lasate pe scara sau alte mizerii de le fac de obicei vecinii si mai ales unde nu trebuie sa provoci o adunare de scara pentru a instala un interfon sau pentru a repara liftul.
    Totusi trebuie sa intelegi ca si aici exista riscul ca vecinul de langa sa isi doreasca sa asculte manele la maxim. Car asta ar fi cam singurul risc major in situatia unei case pe pamant.
    Am inteles ca de curand ti-ai cumparat apartament si nu pot sa te felicit, dar iti urez sa ai cat mai putine probleme.

    Acum eu am probleme cu vecinul de dedesubt care nu vrea sa respecte programul de liniste, rupe mereu afisele si atata timp cat fetita lui de 3 luni este treaza cauta sa faca cat mai multa galagie(bormasini, manele – ca nu putem sa le trecem la capitolul muzica) cat sa ne deranjeze pe noi.
    Asa ca revin la problema romanilor de pe teritoriul daco-roman care nu sunt capabil sa traiasca intr-o comunitate si mai ales sa o protejeze sau sa ajute la imbunatatirea conditiilor. Vezi ultimele alegeri….

  2. nicolatita said, on Martie 1, 2009 at 4:12 pm

    Vezi tu faza cu RCA se aplica si ea dar nu si in imobilele vechi, unde instalatiile sunt predispuse mai des la defectiuni(al meu e din 68).E intr-adevar o masura civilizata ce ar putea rezolva elegant problema.

    Spuneam de vecini ca e bine sa cunosti cat mai multi inainte de a cumpara.Eu din nefericire nu mi-am cunoscut vecinii de deasupra decat atunci cand au inceput problemele (la mai bine de 2 ani de la cumpararea garsonierei) My mistake

  3. Prislea said, on Martie 1, 2009 at 5:34 pm

    Stai linistita… eu cand m-am mutat in locul socrilor mei, vecina de dedesubt a venit la mine sa imi povesteasca cat de rai, murdari si neintelegatori erau vecinii in locul carora ma voi muta. Ea bineinteles ca nu m-a vazut de-a lungul celor 5 ani cat mi-am vizitat socrii si habar nu avea ca „intamplator” ii si cunosc.
    Asa ca nu te baza pe faptul ca daca ii cunosteai din prima zi ai fi rezolvat ceva.
    Ai mei au stat intr-un bloc cu 10 etaje timp de 18 ani si s-au inteles cu majoritatea vecinilor bine. Dar asta nu insemna ca daca unui vecin i se pune pe tine.. o mai scoti la capat.
    Asa sunt oamenii in general. Nu sunt in stare sa traiasca in comunitati decat daca au politie printre ei. Doar simplul fapt ca exista niste legi scrise undeva nu e de ajuns ca sa fie si ordine.
    In general e problema romanilor.

    Asa ca, parerea mea, fa bine si vinde garsoniera cat mai poti si cat mai sunt preturile sus, cumpara-ti un teren si construieste-ti macar o casuta cu 2 camere ca nu o sa regreti niciodata.
    Asa suntem noi astia tinerii… preferam civilizatia, dar pe masura ce trece timpul incepem sa ii intelegem si pe cei mai in varsta.

    Numai bine.

  4. Case de vanzare said, on Aprilie 23, 2011 at 10:34 pm

    Si eu vreau sa imi cumpar o casa si acum ma documentez peste tot despre preturi.


Lasă un răspuns

